Lite allmänna tankar kring skolan

En sak jag alltid tänkt på är att VARFÖR skolkar man egentligen? Liksom okej jag har struntat i någon enstaka lektion men då har anledningen varit att jag verkligen verkligen verkligen inte orkat, men jag menar dom som alltid gör det. Liksom har dom aldrig funderat på att dom i princip inte har någon chans alls att få en anställning? Liksom vem fan vill gå i skolan? Det är väll ingen som vill det egentligen men det är ju något man måste om man ska ha ett jobb senare i livet.. Första året på gymnasiet valde jag HR och kom senare på att det inte alls var min grej så jag bytte och fick därför gå om ettan och då vart det ju sktisegt i början att liksom få gå ett extra år men nu när året snart är slut har det trots allt inte varit så jobbigt. Jag ångrar inte att jag gick om i alla fall för nu vet jag att jag kommer att få jobba med något jag tycker är roligt, nu går jag industri och svetsar hela dagarna och bockar plåt (Y). Den senaste tiden har handlat så jävla mycket om just sånt här xD Folk som skolkar och ska hoppa av skolan, typ halva min klass skolkar ju hela tiden så ibland känns de så hopplöst att jag kommer till lektionen så är det kanske en till som är där xD Nog talat om det...

Dessutom! Alla lägger ju upp den här låten The Moniker - Oh my god så sina loggar osv och det första jag reagerade på var att han som sjöng var den enda killen ifrån Idol jag jag minns! Jag kollar aldrig idol eller liknande program utan jag kollar endast klippen på youtube :P Så jag minns just Daniel när han sjunger Unchained melody älskar det klippet! så kände igen han direkt (:


http://www.youtube.com/watch?v=h_aOu03kmDU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0