Värdshuset

Idag så var det menat att jag och Philip skulle åka in till Ekebergs Värdshus för dom hade nån pubafton där eller vad dom kallade det. Och mycket riktigt åkte vi in dit och vi hade fem minuter till godo innan inträdet skulle höjas xD Så vi fick betala 60kr+10kr garderob. Men när man väl var inne var det knökfullt med folk så man kunde knappt röra sig ens, och minst sagt ta sig fram till baren verkade vara en omöjlighet. Lyckades få en Bacardi Breezer beställd men fan så dyr den var usch. Lite senare efter att ha väntat redigt länge lyckades man få en Red bull vodka för 80kr usch den var varm.... såg att dom la i isbitar i den men sen när hon hällde i redbullen så försvann isen -,- Fy fan den var fortfarande varm när jag drack den så det var ingen höjdare. Dom verkade ha väldigt fullt upp dom som jobbade där. Så Philip och jag gav upp och begav oss mot pizzerian Palace :) Det var lite kallt att gå men det gick bra iaf. Jag hade som sagt mina rosa klackskor på mig och det gick bra att gå fram tills vi gick på en grusväg och det var som ett litet hål i backen, jag kände att klacken fastnade men trodde att det skulle lossna om jag tog ett steg till men nej nej jag ramlade minsann! Fy fan tur att det bara var Philip som såg :P men slog mig inte eller så utan tog emot fallet med ena handen sen höll jag fortfarande kvar i Philip med den andra.
Till slut var vi framme vid Palace och vi hade en och en halvtimme på oss där nere :) och något som var riktigt gött vad att dom fortfarande serverade MAT! Så Philip tog en kebabtallrik och jag tog en pommestallkrik :) Det roliga var dock att jag beställde utan kebabsås och istället med ketchup men jag fick kebabsås iaf, MEN den var svingod! Så det var ju tur att jag fick fel. Sedan till maten tog Philip en öl och jag beställde en Bacardi men han i baren tipsade om en ny cider han precis fått in som hette Jinx så jag testade en sådan med Mango och Apelsin och det var en riktig höjdare! 
När vi käkat upp satte vi oss och tog det lugnt i baren en stund Philip skulle beställa in EN öl men dom i baren sa att dom hade någon speciell öl minns inte vad den hette då men den kostade 1 för 35kr eller 3st för 100kr och Philip sa att han skulle ha 1 men dom missuppfattade det så han fick tre st xD Så dom ställde dom andra i kylen så länge medans vi satt där och drack upp :P Jag fick lov att beställa in 3st Jinx bara för att Philip hade 3st öl :P haha fast dom tre sista jag tog var det Jordgubb citron smak på och dom var ännu godare :D Så när vi hade suttit där och druckit upp kom Helena och hämtade oss, när vi var hemma så blev det att direkt lägga sig i sängen och sova! Trött som fan var man ju vid den tiden :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0